Ljuva helg

Det blev en lång vecka denna gång. Jag jobbade förra lördagen så det blev jobb onsdag till lördag och sedan måndag till fredag. Det kändes att man bara var ledig en dag. Men i helgen var det som vanligt så jag har hunnit återhämta mig lite. 
 
 
I fredags tog vi det lugnt framför tvn och sedan någorlunda tidig kväll. På förmiddagen igår tog vi bilden till Mold och vandrade på en "led" som en från Adrians jobb rekommenderat. Vi har velat ta oss ut i skogen nu i några veckor så det var kul att vi fick en fin dag och äntligen kom till skott. Jag ville nämligen uppleva höstfärgerna ordenligt så att säsongen inte bara försvinner för en. Det var en ganska fysiskt enkel vandring i ett par timmar. Sedan var vi vrålhungriga så det blev lunch på en pub i närheten.
 
Igårkväll var vi tillbaka till Baton Rouge med våra nya grannar som vi börjat lära känna. De är i liknande situation; från olika länder och nygifta. Kul med några jämngamla i byggnaden!
 
 
I veckan har jag äntligen lite semester. På onsdagen åker vi till flygplatsen direkt efter jobbet för tidig spa"helg" i Dublin och sedan hälsa på svärföräldrarna och resten av gänget. Åh vad jag längtar!
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | | Kommentera
Upp