Ljuva helg

Det blev en lång vecka denna gång. Jag jobbade förra lördagen så det blev jobb onsdag till lördag och sedan måndag till fredag. Det kändes att man bara var ledig en dag. Men i helgen var det som vanligt så jag har hunnit återhämta mig lite.

I fredags tog vi det lugnt framför tvn och sedan någorlunda tidig kväll. På förmiddagen igår tog vi bilden till Mold och vandrade på en "led" som en från Adrians jobb rekommenderat. Vi har velat ta oss ut i skogen nu i några veckor så det var kul att vi fick en fin dag och äntligen kom till skott. Jag ville nämligen uppleva höstfärgerna ordenligt så att säsongen inte bara försvinner för en. Det var en ganska fysiskt enkel vandring i ett par timmar. Sedan var vi vrålhungriga så det blev lunch på en pub i närheten.

Igårkväll var vi tillbaka till Baton Rouge med våra nya grannar som vi börjat lära känna. De är i liknande situation; från olika länder och nygifta. Kul med några jämngamla i byggnaden!

I veckan har jag äntligen lite semester. På onsdagen åker vi till flygplatsen direkt efter jobbet för tidig spa"helg" i Dublin och sedan hälsa på svärföräldrarna och resten av gänget. Åh vad jag längtar!

Allmänt | | Kommentera

Tisdag

Underbara tisdag! Idag har jag varit ledig då jag jobbar lördag denna vecka. Det kändes väldigt lyxigt att vara ledig igen efter måndagen. Jag började dagen med en hot pilates/yoga lektion på en studio som ligger runt hörnet. Rummet är 38 grader varmt vilket är väldigt skönt när man kommer in, och för musklerna när man stretchar men jäklar vad man svettas! Kläderna var sjöblöta när man kom ut. Men härligt var det.

Resten av dagen har jag spenderat åt matinhandling, slå in presenter och baka baklava inför Adrians 30-årsdag imorgon. Det blir middag och bio direkt efter jobbet för att fira och sedan spahelg på irland i slutet av månaden.

I lördags var vi ut på en födelsedagsmiddag, lite för Adrian och lite för en av hans arbetskamrater. Vi var till en indisk restaurang där jag åt en himalayan curry med jumboräkor som var så otroligt gott att jag gått och tänkt på den hela veckan. Mums!

Helgen blev i allmänhet väldigt avslappnad. På lördagen hade vi tänkt vandra lite men regnmoln kom in och Adrian var utan regnjacka så vi hamnade på sängen med varsin bok, filt och katter. Det var väldigt behövligt efter en hektisk vecka - kommer inte ihåg sist jag bara lade mig och bara var utan att tänka på plugg, hushållssysslor eller annat. Skönt!

Allmänt | | Kommentera

Hösten

Här har hösten kommit med besked! I torsdags var det bara omkring 4 grader på morgonen. Söndagen var dock en underbart solig höstdag som vi utnyttjade genom att ta en långpromenad runt stan.

Imorse vaknade jag dock och tänkte att nu har det redan börjat bli mörkt när man kliver upp. Visade sig bara vara regn och rusk, blåst och mulet. Men det är faktiskt ganska mysigt att känna hösten komma tillbaka. Mörka, mysiga kvällar, och klara, krispa dagar.

Jag har dock redan börjat tänka på julen...