Vårtecken

 
Åh våren! Som jag längtat. Av någon anledning har denna höst och vinter känts himla lång och mörk och tröttsam. Det är som att man vaknar till liv när solen äntligen når in genom fönstren. Katterna solar på förmiddagarna och jag får massa mer energi till livet. Vårblommorna blommar och träden har börjat knoppa lite smått. 
 
 
Som vanligt är det jobb, jobb, jobb som gäller men jag försöker att balansera det med lite lathet också. Har satt igång med att springa igen. Bara en gång i veckan men oj så härligt det är att ta sig ut igen. 
 
Idag tog jag en semesterdag åt att plugga, men mest för att bryta upp arbetstiden lite. Knappt 14 veckor kvar till tentamen. 14 veckor! Helt otroligt svårt att fatta att det gått så fort, och att man har så lite tid på sig att lära sig allt man vill lära sig. Skrämmande. Men samtidigt längtar jag så oerhört. Efter friheten att kunna fylla tankarna med allt som jag hellre vill tänka på än plugg hela dagarna.
 
 
För ett par veckor sedan var Felicia här, vilket var kul som alltid. Blev en massa shopping, Mamma Mia musikalen i Liverpool och massa mat (framförallt sushi!).
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp