Yogi

Jag måste erkänna att jag var lite för exhalterad över att det var fredag när jag vaknade upp. Dagen på jobbet visade sig dessutom vara en väldigt produktiv dag så det kändes väldigt skönt att köra hem efter. Kvällen spenderades åt att laga pizza, ta emot matvaror från Tesco och sedan ta det lugnt resten av kvällen.
 
Gårdagen gick i långsamt tempo. Efter frukosten fastnade jag framför en söt liten julfilm som satte igång julkänslorna lite. Därefter skrubbade jag mögel på sovrumstaket och sedan blev det lunch på en restaurang som heter Joseph Benjamin. Chester har väldigt många restauranger i alla olika smaker så det är kul att äntligen ha lite tid och råd att hinna testa några. Jag åt lila broccoli med ricottabollar och paprika stuvning. Mums! Vi kollade in julmarknaden och vandrade en kortis på stan. Vi sprang på en liten hälsobutik som till min förtjusning hade mitt Yogi Tea med Lakrits och Mintsmak som jag letat länge! Så glad jag blev. Det är supergott med sötma från lakritsen, friskhet från mint och krydda från kardemumma, kanel och annat. Sen har varje tepåse ett litet meddelande som är kul att läsa.
 
 
 
Idag har jag tagit fram juldukarna, gjort adventljusstaken och spelat julmusik. Advent nästa helg så nu är det bara att köra full fart mot julen! 
 
 
Allmänt | |
Upp