Vinterbad

Konstig dag idag. Satt i bilkö i över 40 minuter i morse så blev lagomt sent till jobbet. Som tur var var jag inte den enda så ingen förklaring behövdes.
 
Som jag nämnde tidigare, i måndags eftermiddag gick vår panna sönder så nu är vi utan värme och varmvatten. En ny panna behövs och ägaren har letat runt efter bra priser så vi får vänta till på fredag innan en ny installeras. Jag försökte ta mig in på gymmet igårkväll för att träna och sedan duscha men blev nekad då jag inte var medlem.. Så ikväll har jag kokat vatten i mina största grytor och i vattenkokaren i omgångar för att få ihop ett litet bad som knappt täckte fötterna men var tillräckligt för att jag ska kunna dyka upp på jobbet utan att skämmas! Jag öste grytor med vatten över huvudet och huttrade i kylan men nu är jag ren åtminstone!
 
 
För övrigt drömmer jag om julen och ledighet. På fredag har jag tagit ledigt inför decemberhetsen när alla ska ha sina mediciner innan helgdagarna. Då ska jag kolla tänderna hos tandläkarn men viktigaste av allt julpynta lite mer! Kanske baka något om jag känner mig produktiv!
 
Allmänt | |
Upp