Fotboll

I veckan var några byggare hit och bytte äntligen ut våra fönster till dubbelglasade. Amy i lägenheten nedanför var glad för vår skull och berättade hur mycket tystare och varmare vi kommer få det. Härligt!
 
I onsdags var vi en sväng till Liverpool och såg på fotbollsmatch. Det var Arsenal mot Everton och vi hade sittplats mitt bland Evertons support. Trevligt inklämda mellan gubbar äldre män som förmodligen kommer dit för varje match för alla verkade känna alla. Gubben bredvid Adrian vände sig med jämna mellanrum till Adrian för att svära och snacka skit om Arsenal spelarna. A fick snällt låtsas vara Everton-fan och hålla med. Tror jag t.o.m. såg honom försiktigt viska "Eeeverton" vid ett tillfälle. Han var knäpptyst när Arsenal gjorde mål efter 52 sekunder. Så tyst att jag helt missade det.
 
Julstöket kom jag inte så långt med. Julgranen är framme, numera utan glitter för det var bara fel. Adventsstake och en bock i fönstret plus lite pumlor här och där. I helgen blir det mer ordentligt stök om jag hinner med. Slutspurten på skolan nu, bara två veckor kvar! Hade redovisning idag men slapp prata så det var ju kul.
 
Allmänt | | Kommentera
Upp