Julstök

Oj vad den här veckan har känts som historiens längsta. Javour var hos veterinären ända tills igårkväll så har oroat mig mest hela veckan. Men nu är han äntligen hemma, med sår på magen från operationen men äter och verkar inte ha särskilt ont. Tack och lov för det!
 
Så idag har jag äntligen fått upp de sista av juldekorationerna. 
 
 
Julduken är framme och årets adventsljusstake blev gjord i en kruka med fjolårets nötter. Snabbt och enkelt. I den andra krukan är en plastblomma från IKEA, perfekt när man har katter som äter allt.
 
 
 
Julgranen blev helröd i år. Som vanligt vet jag inte när jag ska sluta med pumlorna så den blev ordentligt klädd åtminstone.
 
 
Som julgransmatta använde jag en fluffig matta från IKEA och i lyktan är ett batteridrivet ljus även det från IKEA, det blinkar lite smått så ser ut väldigt mycket som ett riktigt ljus. 
 
 
Julstärnan är också från IKEA (ett visst tema här), likaså bocken och blomman i krukan. Den lilla lyktan köpte jag på ebay efter flera timmars letande efter den perfekta lyktan. Den är perfekt storlek och har fina detaljer.
 
Ja, nu är det bara att sätta igång med julbak så man kommer in i stämningen ordentligt!
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Eva:

Så fint och jul mysigt ni har fått till det, advents staken blev ju jätte fin. Nu hoppas vi på en lugn o skön jul helg med sköna lugna vilodagar och friska kissar.

Upp