Slut på det roliga

Aahh semester! Igår jobbade jag min sista dag på apoteket, med andra ord är min apotekarträning klar och nu får jag klara mig på egen hand. Var nära att börja gråta när tjejerna kom med presenter och en av dem började gråta när vi slutade. Även om det är skönt att vara klart kändes det lite ledsamt att lämna in namnbrickan. Hade gärna varit kvar där.
 
 
Imorgon publiceras resultaten från sluttentorna, usch vad jag bävar för det. Har verkligen ingen aning om det gått bra eller dåligt, oftast brukar jag ha en hint om riktningen åtminstone. Men nä, tentan var den mest stressfyllda upplevelse jag varit med om, jag svor för mig själv under tiden jag frenetiskt försökte hitta svaren på frågorna, mest över hur orättvist lite tid de gett oss och när de ställde fråga efter fråga som krävde flera steg för att få fram svaret. Det funkar inte när man knappt har 1,5 minut per fråga. Hundratals har klagat i efterhand. Jag hoppas de varit snälla med rättningen åtminstone.
 
Usch. Blir nog inte mycket sömn inatt.
 
 
Förrförra helgen var vi på bröllop på Irland. Adrians kusin gifte sig. Hela familjen var inbjuden och det var ett roligt bröllop. Bandet spelade bra musik så det blev några timmar på dansgolvet. Dagen efter åkte vi till Cabra Castle för att fira vår egen bröllopsdag. Michelle hade fixat ett superfint rum åt oss som vanligt. Jag låg i badkaret i en och en halv timme innan middagen och sen var jag så mätt att jag inte kunde gå.. men gott var det!
 
 
 
Nu är det mindre än två veckor tills flyttlasset går till Sigtuna! Jag längtar massor men har en hel del att packa innan dess så tiden lär nog gå ganska fort. Vi har sålt lite möbler och bor i ett mindre kaos, men det blir värt det i slutändan. Katterna kommer 5 dagar efter oss. (dööör)
 
Imorgon flyger jag till Irland igen för ännu ett bröllop. Populärt på Irland tydligen..
Allmänt | |
Upp