November

Ska man tro radiofolket så är det numera fritt fram för julen nu när Bonfire Night har passerat. Butikerna har satt igång med sina juldekorationer och julklappar (som om de inte hade satt igång redan i september och oktober). Jag hade en diskussion med min make på vägen in till stan och vi konstaterade att man ju inte är less julen när 25 december kommit så varför inte börja lite tidigare?! Nåja, jag ska inte ta fram julgranen ännu men vintergardinerna är framme, chai-koncentrat i kylen och pepparmintsljuset i lyktan för att smygstarta stämningen lite.
 
 
För övrigt är det bra. Jobbet tar mest tid nuförtiden men jag har lyckats få in vanan att plugga under lunchen vilket friar upp lite tid på kvällarna, och tack vare en pluggdag i tisdags så har jag kunnat slappna av idag. Så helgerna spenderar jag mest med katter i knät, måltider ute på restaurang med Adrian och sega mornar i sängen. 
 
 
Igår jobbade jag och apokekaren som var inne var från Danmark! Jag tyckte hennes dialekt hade lite svensk klang på sig men trodde inte hon var svensk för då hade någon skvallrat om det innan. Men det var lika kul att hon var dansk (jag blev lite för glad över det faktumet). Vi pratade lite om skillnaderna mellan Danmark/Sverige och England. Hon sa att om jag klarar av jobbet här så är det inga problem i Sverige. Här i England är man alltid ensam som apotekare med diverse personal som inte har så mycket formell utbildning många gånger, medans i Danmark (och Sverige?) är det oftast flera apotekare och receptarier har ju betydligt mer utbildning än butiksfolket här i England. Det var en lättnad att få höra då jag varit lite nervös över att jobba i Sverige efter utbildning i England. Nu längtar jag ännu mer efter flytten! Vi får hoppas att den blir av..
 
Allmänt | |
Upp