20 December 2014

 
Fyra dagar till julafton! Vad jag INTE känner julstämningen. Och jag hade en plan, en strategi på plats för att hitta stämningen: en tripp till IKEA för att köpa mera glögg dörrmatta och sedan pepparkaksbak i tisdags när jag och maken var lediga tillsammans. Men tji fick jag, vaknade med 39 graders feber och därmed däckad i 4 dagar. Orkade inte prata eller se på tv eller läsa böcker. Himlars var tråkigt det var. Kommer inte ihåg sist jag hade sån ordentlig influensa. Kanske var det USA 2006. Känns ju värt det när man gett med sig och vaccinerade sig mot influensan bara någon vecka sedan.
 
Adrian är nu på Irland och pubcrawl as we speak. Jag var tillbaka på jobbet idag, med krampande ben av att stå hela dagen på grund av bristen på födointag de senaste dagarna men jag överlevde och känner mig lite mer levande igen.
 
Imorgon är det lite hektiskt schema. Måste hitta klänning till bröllop på dagen efter annandagen, fixa sista julklapparna och ordna julkort till arbetskamraternna som hunnit ge mig en massa redan(!). Men viktigaste av allt: köpa en varm stickad tröja så jag överlever julen på irland! (Så in i norden kallt i irländska hus. Har aldrig känt sån kyla någon annanstans). Sen ska jag låtsas som att jag inte alls har en massa plugg att ta itu med. Efter julen. Eeh.
 
Allmänt | |
Upp