Vad var det nu jag gjorde igen?

 
Hej Hej. Hej Hösten. Hej en av mina favorittider på året.
 
Här är det jobb hela dagarna och plugg på kvällarna som gäller. Jag trivs bra på jobbet och tycker att det är kul - en väldig lättnad då man spenderat en himla massa pengar och tid för att ta sig hit. Dock är jag himla less på att "pharmacy" tar upp varenda timme på dygnet känns det som. Vakna, göra sig klar för jobbet, köra till jobbet, jobba jobba jobba, hem från jobbet, plugga om saker man gör på jobbet, planera vad jag ska göra på jobbet, läsa apotekstidningar som landar i brevlådan varje vecka, läsa mejl som handlar om jobbet, plugga mer om jobbet. Aaaah! Hör bara "patients, medicines, prescriptions" om och om i huvudet. Till och med i drömmarnas värld plockar jag lådor av mediciner och söker på patienters namn. Det är svårt att hitta stunder med bara vanliga tankar i huvudet.
 
För några veckor sedan hade jag dock Felicia här på besök, det var perfekta pausen jag behövde! Fick en och en halv dags semester före och efter helgen vilket gjorde underverk. Det blev en del shopping (mest Yankee Candles!), fika, promenad och en spa-dag på Hilton med helkroppsmassage. DET hjälpte till att lugna huvudet! 6 dagar gick dock himla fort, så jag hoppas att hon kommer snart igen.
 
I fredags hade vi träningsdag i Warrington vilket är ett uppskattat avbrott från vardagen där man får träffa andra pre-reg studenter, skvallra, äta muffins, dricka te och lära sig nytt. Av den anledningen var jag hemma två timmar tidigare än vanligt så jag hade massor med tid på kvällen. Då passade jag på att sy klart min nya jobbväska. Den är en väldigt enkel totebag men jag gillar den massor. Den rymmer väldigt mycket och är bekväm på axeln - perfekt!
 
 
Allmänt, DIY | |
Upp