Tisdag

Underbara tisdag! Idag har jag varit ledig då jag jobbar lördag denna vecka. Det kändes väldigt lyxigt att vara ledig igen efter måndagen. Jag började dagen med en hot pilates/yoga lektion på en studio som ligger runt hörnet. Rummet är 38 grader varmt vilket är väldigt skönt när man kommer in, och för musklerna när man stretchar men jäklar vad man svettas! Kläderna var sjöblöta när man kom ut. Men härligt var det.
 
Resten av dagen har jag spenderat åt matinhandling, slå in presenter och baka baklava inför Adrians 30-årsdag imorgon. Det blir middag och bio direkt efter jobbet för att fira och sedan spahelg på irland i slutet av månaden.
 
I lördags var vi ut på en födelsedagsmiddag, lite för Adrian och lite för en av hans arbetskamrater. Vi var till en indisk restaurang där jag åt en himalayan curry med jumboräkor som var så otroligt gott att jag gått och tänkt på den hela veckan. Mums! 
 
Helgen blev i allmänhet väldigt avslappnad. På lördagen hade vi tänkt vandra lite men regnmoln kom in och Adrian var utan regnjacka så vi hamnade på sängen med varsin bok, filt och katter. Det var väldigt behövligt efter en hektisk vecka - kommer inte ihåg sist jag bara lade mig och bara var utan att tänka på plugg, hushållssysslor eller annat. Skönt!
 
 
Allmänt | |
Upp