2014-05-12 Sista Tentan

Vips var ögonblicket där. Då vår klassföreståndare ropar "One minute left of your last ever University exam" och leenden kryper fram runt om i rummet. Med lite tur (och jäkligt mycket plugg!) har vi precis avklarat fyra år på Universitetet! Om inte mittententan jäklats för mycket för mig (den var SVÅR) så har jag lyckats samla ihop poäng till en Magistersexamen i Farmaci! (Eller vad man nu översätter Master of Pharmacy till..)
 
 
Det har inte alls sjunkit in att det är klart. Att det nu är sommarlov! Som alltid kom jag hem, städade bort anteckningarna och fick så tomt i huvudet att jag inte vet vad jag ska göra utav mig själv.. Nåja, man landar nog om nån dag och börjar njuta ordentligt. Så jag längtat till denna dag!
 
Tentaperioden har känts lång och utdragen och i slutet håller man alltid på att bli galen av att läsa. I år har jag dock lyckats behålla lugnet väldigt väl, har inte känt mig stressad och har sovit gott och regelbundet som det behövs. Har dock använt mig av yoga för att sätta igång cirkulationen emellanåt. I onsdags plågades jag av huvudvärk från dagen innan. Några minuter på huvudet, och sedan var den borta!
 
 
 
Allmänt | |
Upp