Finfolk på besök

Hello folks, full tupp (höhöhö) här - insikten om hur få veckor vi har kvar och hur mycket jag har att göra slog mig som en snytning här om dagen. Men ja, inget mer om det för då blir jag stressad!
 
Torsdagen den 20:e februari kom äntligen den dagen vi väntat på: Felicia landade i Manchester! Jag var ut och åt brunch med labbtjejerna under förmiddagen, hade redovisning inför vår handledare och sen workshop innan jag åkte hem och vi begav oss in i trafikköarna mot Manchester Airport. 
Men vi kom dit tillslut och lyckades hitta lill-Flisan! Det blev härliga dagar med mat, massa promenader, lite turistande, cocktails, fika och shopping. Så härligt det var att ha henne här!
 
Min favoritpromenad in till Chester centrum, via gångväg i "skogen" och sen kommer man ut till kanalen och går förbi kanalbåtarna och ser på änderna i vattnet.
 
Födelsedagsmidag på Pizza Express.
 
Tårtbak mitt i natten!
Romerska trädgården. 
 
Det kända uret i Chester.
 
Huvudgatan i centrum.
Katedralen
Blommor!
Starbucks i Liverpool
 
I tisdags åkte hon hem igen och jag begav mig till skolan för att hålla föreläsning inför 170 elever. Lite nervigt men jag överlevde! Sedan dess har det varit jobb på schemat plus ännu en lunch med labbgänget. Idag har jag varit på löprunda innan frukosten och börjat hitta tillbaka till motivationen för att ta mig ut lite mer. Härligt!
 
 
 
Jag sydde ett överdrag till vår nya bäddsoffa utav tjugo stycken billiga kökshanddukar från Primark. Blev ett ganska kul project. Till skillnad från sängöverkastet så var jag medvetet slarvig med måttandet och lät det få ett litet "hemmagjort" utseende. Eller nåt! Jag formpassade det lite för soffan så att det sitter fast på ryggstödet åtminstone, men sen så tvättade jag det (vilket jag skulle ha gjort innan) och det blev lite för kort på sidorna... men äsch! Int' bry' ja' me'!
 
 
Här i Chester har det för övrigt hunnit bli lite vårigt; snödropparna är framme, påskliljorna har börjat kika fram och magnolian har fått knoppar med hjälp av solen som är framme lite längre och lite starkare. Underbart!
 
 
 
Georgie!
Allmänt | |
Upp