Tag blanket

När jag åkte ner för att hälsa på aupair familjen i London hade jag med mig en liten present till bebisen (och till de andra två). I och med mitt fattiga tillstånd så valde jag att göra presenten själv.
 
A's systerson har en så kallad tag blanket som han bär med sig överallt, de är tydligen populära bland barn och baserat på tanken att många ofta visar mer intresse åt tvättlappen än åt själva leksaken. 
 
 
Jag hittade två gulliga och mjuka tyger i hobby butiken och köpte även med några satinband som fick bli lapparna. Sen var det så enkelt som att sy ihop tygerna, räta mot räta, med "taggarna" längsmed sömmen. Jag lämnade ett litet gap på slutet för att kunna vända den rätt sida ut och sedan sydde jag ihop hålet för hand.
 
 
Jag hoppas att den kommer till användning för dem!
 
 
Allmänt, DIY | pyssel, sy, diy, present | |
Upp