En Liten Dos av Göteborgare

Det blev en snabb men härlig vecka. Jag tog tåget ner till London i måndags för att träffa min f.d. aupair familj som just fått tillökning. Det var nog närmare tre år sedan jag var ner så de andra två hade vuxit och förändrats ganska rejält. Var kul att få lukta på bebis också.
 
Kring middagstid mötte jag upp Göteborgstjejerna som så klart var inne på Primark och samlade på sig grejer. Efter nån timme i röran så var de klara och jag fick äntligen bli matad. Därefter blev jag så lycklig när någon påminde oss om att vi måste köpa bär till vår mysstund (himlars så skönt att alla börjar bli gamla och trötta på fest och utgång! haha). Så det blev bär och skvaller på hostelet och några timmars sömn.
 
 
 
På onsdagen blev det frukost på Giraffe (älskade gröt!) och sittandes i solen tills det var dags att hämta ut väskorna och ta tåget till Chester där det såklart regnade. Men det blev ändå en liten tur runt centrum och sedan "lunch" på Central Perk. Caféet som är inrett som i Vänner-serien och visar Vänner-avsnitt hela dagarna. 
 
 
 
Det blev middag hemma och myskväll igen. På onsdagen blev det en ordentlig tur runt Chester med hälften av muren, lunch på Hickory's Smokery, vila vid vattnet och milkshake på Funky Cow. Vi handlade mat igen och tog det lugnt på kvällen. 
 
 
 
 
Nästa dag tog vi tåget till Liverpool för shopping, lunch och fika. Efter mathandling och middag bestämde vi oss för att sluta vara pensionär och tog oss ut för lite cocktails och fuldans.
 
 
 
 
 
 
Fredagen kom alldeles för fort och det var dags för hela högen att åka. Så tomt det blev. Det finns nog inget härligare och lättsammare gäng så det blev några väldigt sköna dagar som jag gärna gör om igen. 
 
 
I lördags hade jag sedan min första körlektion på 9 år... ja jäklar man måste vara ganska ödmjuk för att köra med en instruktör igen. Även om man "kan" köra så gör man inte saker i "uppkörningsordning" osv. Nerverna gjorde det lite hackigt men det började komma tillbaka litegrann. Hoppas jag inte behöver alltför många lektioner. Instruktören verkade tycka att jag ska komma tillbaka ganska mycket men A påminde mig om att han försöker tjäna pengar så får väl försöka hitta balansen själv. Läskigt hur som helst!
Allmänt, Fotografi | |
Upp