Wroomm.

Helg igen. Tiden far förbi så snabbt att jag inte längre har någon tidsuppfattning. Hur länge har det gått sedan julen? Kanske är det det faktum att man är tillbaka i vardagen som gör att det känns oerhört länge sedan.
 
Jag är tillbaka på skolan och vi har satt igång med forskningsprojektet. Vi är en grupp studenter som har samma handledare och har liknande projektarbeten, vilket är trevligt för då får man sällskap i laboratoriet. Mina celler är bröstcancer celler och några andra kollar på prostatacancer och bladder..bladder (kissblåsa?!) cancer. Hittills har vi bara hunnit sätta igång cellerna. De föregående cellerna blev alla infekterade så vi har fått starta om och hoppas på att källan till infektion är eliminerad. Imorgon ska jag in igen och hoppas på att de växer som de ska så att jag kan sätta igång med experimenten. 
 
Helgen har varit väldigt lugn. Har en hel del tid under veckorna så (för tillfället åtminstone) under helgerna har jag råd att ta lite ledigt. Dock har jag svårt att komma på vad jag ska göra och det kryper lite i kroppen när jag inte kommer på något. Dags att lära sig göra ingenting igen. I övrigt planerar vi framtid och möjligheter. Om ett och ett halvt år är jag (äntligen) klar med utbildningen och förhoppningsvis legitimerad apotekare - den dagen ser vi fram emot!
 
 
Allmänt | |
Upp