Uppdatering från flera håll

Måndag och en ny vecka. 7:e veckan på terminen och därmed 6 veckor kvar till påsklovet och tentaplugget. Och slutet på livet som student. Läskigt värre.
 
Denna vecka är vi "tillbaka till verkligheten" med föreläsningar och symposium. Jag saknar labbet och labbgruppen. Vi var en så blandad grupp, var och en från olika hörn av världen men hade så himla kul ihop att det inte gjorde så mycket att metoden inte funkade och vi inte har särskilt bra resultat att diskutera i våra rapporter. Istället hade vi 6 härliga veckor med ett härligt gäng och en fantastiskt chill handledare.
 
I helgen var det visst Alla Hjärtans Dag. Vi gjorde i vanlig ordning egentligen ingenting speciellt. Adrian lagade sin första söndagsstek och gott var det. Vi köpte en extra stor som matar oss i minst en vecka, möjligtvis två. I lördags kom några av Adrians arbetskamrater hit, jag bjöd på kladdkaka och vi spelade spel. Väldigt skoj! På söndagen tog vi oss ut på en joggingrunda - första gången på ett tag efter att Adrian fått ont i knäet och jag fått tungt med andningen. Nu hoppas jag på att bygga upp formen långsamt igen - jag saknar rundorna!
 
 
 
När jag kom hem idag kom Adrian in genom dörren just efter mig, slängde en liten låda i handen på mig och sa "Happy Valentine's Day!". En iPhone 4S hade han inskaffat sig och gett till mig! Glad blev jag! Har gått och tittat på den telefonen ett tag då min börjat ge tecken på att börja vara gammal men hade tänkt vänta tills den dött helt. MEN, nu har jag betydligt bättre telefonkamera! ;)
 
 
En annan present som anlände förra veckan var en bröllopspresent som vi valt ut från ett presentkort. Det blev två Maribowls (Marimekko Iittala skålar), en elvisp (äntligen!) och en soppslev. Älskar skålarna! Samlar gärna på dem i alla möjliga färger (hint hint!).
 
 
Allmänt | |
Upp