Spring spring.

Hösten landade med en smäll här i Chester. För bara någon dag sedan var det över 20 grader och jag gick i sommarklänningar. Sen blev det pang-bom 13 grader. Idag har jag för första gången i sommar fått stänga alla fönster och var nära på att slå på värmen när det blev 18 grader här inne. Kyligt! 
 
Idag har jag verkligen tagit det lugnt; har blivit mycket spring den senaste veckan så jag bestämde mig för en innedag. Tur det för utomhus har regnet öst ner. Har möblerat om kontoret och testat min nya matberedare. Min handmixer gav upp i helgen när jag försökte göra mandelnötssmör. Det började ryka om den. Men med tanke på hur mycket jag använt den så har den verkligen varit värt pengarna. Eller ja, mammas pengar. (Tack!)

För ungefär fyra veckor sedan bestämde jag mig för att jag ska börja springa med mål att kunna klara av 5 kilometer. Jag hittade en app till telefonen som lovar att guida en från soffsittande till att springa 5 kilometer på 8 veckor. En jättebra app tycker jag för just nu är jag ungefär halvvägs och tycker det är jättekul. Detta kommer från en som absolut HATAT att springa. Jag har alltid gillat tanken på det; en väldigt "enkel" form av motion där man slipper spendera massa tid för att ta sig till gymmet eller dyl., men när jag försökt springa har jag aldrig lyckats springa särskilt långt innan andningen blir så kämpig att jag måste stanna up. Det var inte så länge sedan som jag upptäckte att om jag saktar ner så orkar jag betydligt längre...duh!
 
Appen har olika program för olika dagar. Man går någon minut, sedan springer man, går, springer, går osv. Så man hinner inte springa så länge att det blir utmattande och så hinner man hämta andan emellanåt. Det har gått bra hittils, men sist började jag känna lite - det blev nästan 5 km totalt... Så fråga mig igen hur det går i oktober! Hoppas att det går vägen!
 
 
Här kommer George och gänget:
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp