Hey, I made a bag!

Har spenderat de senaste dagarna med att tortera symaskinen. Det blev en liten väska i slutändan. Den är verkligen inte perfekt; gott om ojämna sömmar och kanter men jag gillar den trots det.
 
 
 
Jag har letat och letat efter en väska att kunna ha till skolan de dagar som inte kräver en ryggsäck men har inte lyckats hitta någonting jag gillar i rätt storlek. Jag kom och tänka på en Puma väska jag hade i gymnasiet men inte har längre. Den var blå med axelremmar i liknande stil. 
 
 
Jag letade först efter väskor med mönstrat eller blommigt tyg men insåg tillslut att jag lätt blir less på sådana tyger och chansen är större att jag tycker om den även nästa år om den är enfärgad. Men istället festade jag till det med blommigt tyg i vintagestil på insidan.
 
På ena sidan har jag sytt på en ficka för mobilen, penna och en extraficka för annat.
 
 
I sömmen satte jag fast en rem för fäste av nyckelring. Just nu hänger en ask för hörapparatsbatterier men jag tänkte sätta fast en klämma för nycklar istället, så att man slipper gräva runt i väskan när man vill komma åt nycklarna.
 
 
På andra sidan satte jag fast en ficka med dragkedja för lite säkrare förvaring.
 
 
Hela insidan. Japp, jag blev ganska nöjd. Trots "några" "små" "missöden" med symaskinen blev det en väska tillslut!
 
Allmänt | |
#1 - - Eva:

Men lilla sockerhjärtat vad fin väska du gjort. Mamma skulle aldrig klara den om jag försökte. Jag har sytt på maskin lite kläder när ni var små samt lite åt mig själv men få i hop till en sån fin väska näää där går mamma bet. Sen tycker jag du har gjort en otroligt fin rese berättelse från er honey moon så långt. Hur kommer du ihåg allt du berättat. tur ni är unga. kram på er alla.

Upp