Adrians 29-årsdag.

Igår var det Adrians födelsedag. För att fira hade jag i helgen ordnat en liten tripp till Manchester där vi bodde på hotell, åt middag på indisk restaurang och sedan var vi på show. I fredags var vi ut i Chester med ett par som nyligen flyttat hit och var till en cocktail bar där man får glass, kakor och godis i drinkarna! Jag tog en jordgubbsdrink med grillade marsmallows på toppen och sedan en cookie dough drink med glass, kakdeg, karamelsås och chokladlikör med chokladbit och Oreo på toppen! Magontmengott.com
 
På lördagen åkte vi som sagt till Manchester. Vi checkade in på Crowne Plaza som jag bokat och fick ett fint rum. Hotellet låg inte i det finaste området men lagomt nära till shopping och det man behövde.
 
 
Vi åt middag på en indisk restaurang i närheten av hotellet. Gott var det men vi var proppmätta efteråt! Matkoman var total när vi väl kom till Operan. Jag hade försökt få biljetter till Wicked, en musikal baserad på Trollkaren från Oz som går i Manchester just nu, men det var slutsålt. Istället för att skippa resan totalt så köpte jag biljetter till det som fanns: en opera vid namn Aida med musik av Verdi, en italiensk kompositör. Tänkte det skulle vara kul att testa någonting nytt.
 
Aida handlade om en etiopisk (?) tjej som levde i Egypten under faraon. Hon var kär i en soldat som blev utsedd till ledare över arméen som anföll hennes eget folk. Så dilemma mellan hennes kärlek till soldaten och oro för sin pappa och bröder med andra ord. Plus att faraons dotter var kär i soldaten. Föreställningen var inte dålig; musiken var bra och handlingen likaså. Men när det inte direkt är något skådespel utan bara operasång så kändes det aningen utdraget. Sedan var det svårt att känna med karaktärerna, kanske var det för att föreställningen var på italienska, eller så var det för att huvudrollerna såg ut att vara det mest omaka par jag någonsin sett. Men den var inte dålig, ganska bra men förmodligen inget jag skulle se igen!
 
 
Vi sov som stockar den natten - skön hotellsäng! Frukosten var inte helt pjåkig den heller.
På söndagen gick vi i affärer en snabbis. Butikerna har börjat med julsaker redan så jag hamnade konstigt nog i julstämning och tyckte att det kändes som december när vi vandrade omkring. Sen var vi till Clas Ohlson och köpte kronljus och näsdukar! Annars var det kul att vara i Manchester. Man glömmer att staden är betydligt mycket större än Liverpool och Chester, det var mer av en storstadspuls där. Blir nog en tripp tillbaka kring jul för julmarknad och shopping. Och hemresa via IKEA. Höhö.
 
 
En restaurang vi var till nyligen vid namn Las Iguanas skickade ett presentkort för gratis huvudrätt åt Adrian eftersom det var hans födelsedag. Så igårkväll åkte vi dit och åt mexikansk middag. Födelsedagsbarnet fick dessutom en cocktail på köpet! Efter middagen var vi på bio och såg Rush - en film om två Formula 1 förare; James Hunt och Niki Lauda. Behöver nog inte säga att det inte var mitt val av film men den var faktisk ganska bra! Sen kom vi hem och åt Banoffee paj som jag slängt ihop under dagen.
 
 
 
Idag mår jag lagomt illa men har inga lektioner så kan jäsa i fåtöljen. Och gosa med fluffbollar.
 
 
 
Allmänt | |
Upp