Leta hus

Helgen har gått fort som alltid men jag fick äntligen känna ordentlig ledighet. Har kunnat krypa upp i soffan med en tekopp och se på tv utan dåligt samvete för att det är något annat man borde göra istället. 
 
Har spenderat två dagar med att promenera. Igår var jag uppe när Adrian åkte till jobbet, skrubbade köket och rensade garderoben. Sen var jag ut och sprang/promenerade. Idag var vi uppe tidigt för att fånga lite sol innan den enligt väderleksrapporten skulle försvinna. Vi promenerade kring 8 km och lade på ytterligare en timmes promenad ikväll. Det känns i benen på mig nu, men känns skönt att äntligen ha tid för lite motion igen! 
 
Vi var in en sväng till centrum också, jag shoppade lite medans Adrian passade några elever som var i Chester på shoppingtrip. Sen var vi till godisaffären jag gillar att gå förbi, bad om mitt vanliga: saltlakrits. Denna gång frågade hon om jag ville ha enkelsaltat eller dubbelsaltat. Lyckan! Så det blev ordentlig saltlakrits denna gång. Sån trivial grej men det blir stort när man inte får det så ofta!
 
Igårkväll ringde vår hyresvärd och berättade att han planerar att sälja lägenheten(!). Vi måste flytta med andra ord. Han erbjöd oss att köpa lägenheten om vi vill men det beror ju lite på värdet och lite andra saker. Det lustiga är att vi nyligen varit och kollat på några hus. Inte för att vi är desperata att flytta här ifrån, utan för att det är kul att se vad man kan få för samma summa och lite för att jag gärna vill ha egen trädgård och allt som kommer med det. Faktum är att för ca 2-3 veckor sedan var vi och kollade in ett hus vi sett som annonserats på internet för uthyrning och föll för huset bredvid!
 
Vi blev kära i området, det är en liten cul de sac, en kort promenad härifrån, nära till tågstationer och centrum och väldigt lugnt och tyst. När vi stod och stirrade på huset kom en irländsk man ut från huset bredvid. Han var byggare (eller nåt) och höll på att arbeta på de två husen bredvid och erbjöd oss komma in och se hur huset ser ut då de är ganska lika allihopa på gatan. Huset var verkligen perfekt! Perfekt storlek; inte för stor och inte för litet; och med trädgård på fram- och baksida. Huset är dessutom nybyggt och har därmed inga av de problemen vi haft med enkelglasat fönster och brist på ventilation.  Vi lämnade våra telefonnummer genom brevinkastet och ägaren hörde av sig! Han hade inte bestämt om han skulle hyra ut husen eller inte men lät intresserad.
 
Det sista vi hört från honom igår är att han är intresserad så om några veckor hoppas vi på visning och diskussion av hyra (och husdjur!). Hoppas, HOPPAS att det går vägen. Annars kan det bli stressigt att hitta nytt boende med tanke på att vi är borta hela juli...
 
Foto från Google Maps
Allmänt | |
Upp