Almost there...

Här har det varit tyst ett tag. Det blev som sagt ganska intensivt på skolan. Bara en dag kvar nu. Håller på att öva in en essä som vi ska återberätta skriva imorgon. Allt annat avklarades ganska smärtfritt även om jag var rätt så stressad sista veckan i November. Jag skrev på forskningsförslaget och hade redovisning, sjukhuspraktik och prov och pluggade hårt för att vara förberedd inför provet veckan därpå. Anledningen till att det blev extra stressigt var att vi hade bokat en tripp till Irland på fredagen. Adrians kusin fyllde trettio och hade ordnat fest uppe i Derry. 
 
På fredagen var jag på sjukhuset hela dagen. Det var min sista sjukhusvisit vilket innebar att betyget var ännu viktigare än de tidigare visiterna. Dagen gick bra, hade en väldigt gullig och pratglad patient vilket alltid är hjälpsamt! Avslutade med presentation av min case study och sen gick jag ut för att vänta på Adrian som lämnade huset just efter klockan 16. Klockan 18 stod jag fortfarande och väntade. Trafiken stod nästan stilla och Adrian tog sig ingenstans. Så jag började gå istället och hittade honom kanske 40 minuter senare. Då blev det lite bråttom till flygplatsen. Vi hann lagomt till boarding men missade middagen.
 
Connor hämtade upp oss i Dublin och väl hos svärföräldrarna var det strömmavbrott. Men vet du vad, det var väldigt mysigt och betydligt mycket trevligare att sitta i skenet av brasan och prata istället för att ha på tvn i bakgrunden och surfa på telefoner. Mer av det tack!
 
På lördagsmorgonen var vi och sprang Parkrun. Det är lite som en löpartävling på 5km men man tävlar bara mot sig själv och sin egen tid. Det är gratis och med hjälp av en barcode så registreras ens resultat och sätts upp på hemsidan så man kan se hur man placerats och om man bättrat på sin tid. Banan var skitjobbig jämfört med den i Chester med två långa, branta backar mot slutet. Sen sprang man rundan två gånger också. Tufft! 
 
Sen blev det lång bilresa till Derry och jag försökte plugga på vägen. Vi hade hyrt en lägenhet som vi hängde i. Sen blev det middag och utgång. Tror vi var kring 20 pers som ockuperade ett hört i baren hela kvällen men det var kul att träffa lite folk vi inte sett sedan bröllopet. Dagen efter var vi hungriga och lyckades hitta ett hotell i närheten som serverade söndagsstek med tomten (Och Musse pigg och Mimmie?). Vilken måltid! Grönsakssoppa till förrätt och sedan kalkon med potatis, stuffing, tranbärssås, Yorkshirepudding och hela köret. Sedan Eton Mess efter det. Slurp!


 
Vi lämnades av på flygplatsen och spenderade fem timmar i VIP loungen som vi betalat för. Var väldigt skönt att slippa sitta i gaten hela tiden. Det var tyst och lugnt med sköna skinnsoffor och gratis dricka och snacks och tid för att plugga och snooza.
 
Det var nästan två veckor sedan. Har varit mest plugg på schemat för min del. I fredags var vi och såg en pantomim (julshow) med Adrians skola. Den var skitbra. Rolig, bra handling och duktiga skådespelare som spelade alla former av instrument och sjöng. Scenografin var jättebra och kostymerna också. En rockversion av Skönheten och Odjuret var det.
 
Bild från Cymru Theatre.
Mot slutet av förra veckan hann jag äntligen med att sy julgardiner och klä julgranen. Har haft två katter med någon form av magsjuka så blev en snabbvisit till veterinären också. (Det hade vi inte saknat!). Nu är det bara essän kvar imorgon och sen jullov! Hoppas att dumma regnet försvinner så att det blir en vit jul! (Och då snackar jag inte om Chester!)
 
Här kommer lite bilder på julpyntet och gardinerna.
 
 
Det var inte alls meningen att gardinerna skulle ha så sockersöta fågelholkar men jag hade svårt att hitta ett randigt tyg som matchade det rutiga (som matchade duken). Det enda tyget jag gillade som matchade rödfärgen var det med fågelholkarna så det fick det bli! Nu kan man ju i alla fall använda det som åretruntgardin också.
 
Plastgran i år igen.
Julbocken är framme den med.
PUMLOR.
Adventsljusstaken gjorde jag av brödformen. HIttade ingen adventsljustake så fick ta det jag hade.
Jessie gillar inte alls att dela med sig av sitt stjärterum...
 
Allmänt | |
Upp