Intervjuskräcken

Sitter här i halvmörkret och halvt fördriver tiden. Imorgon har jag intervju på ett apotek ute på landsbygden. Adrian är på Irland och jag hade mycket hellre varit där. Jobbet vill jag inte ha så jättemycket men det är ett jobb jag verkligen behöver om jag inte får det jag vill ha! Det gör det lite småjobbigt; jag borde vara lugn för om jag inte vill ha jobbet så spelar det ingen roll om hur det går imorgon, men eftersom jag behöver jobbet så blir jag nervös över att det inte alls kommer gå bra.
 
På skolan har det varit så mycket prat om pre-reg intervjuer och de försöker förbereda oss genom att träna oss på att svara på frågor. Men det har nog motsatta effekten på mig - istället blir jag lite rädd för intervjuerna - nu ska man grillas!

Annars är det som sagt ganska tomt här. Blev tråkigt när Adrian plötsligt bokade flygbiljetter i söndags och åkte samma dag, helt plötsligt blev man gräsänka eller vad det nu kallas. Jag har varit fågelvakt i några dagar åt en Lukas-fågel vilket var kul. Har varit väldigt nyfiken på fågeln som grannen ärvt av sin pappa. Han blev chockad när jag berättade att Lukas var över 21 år gammal - Kan dom bli så gamla?! sa han helt förskräckt.
 
George är värsta morsgrisen sedan vi kom hem från smekmånaden - kanske man ska åka bort lite oftare??
 
 
Ja, förberedelse var det...
 
 
Allmänt | |
Upp