Home sweet home

Nu är vi hemma igen och försöker komma tillbaka till vardagen. Smekmånaden var alldeles underbar, vi hade det fantastiskt bra. Vi hade även planerat en tripp till Sverige i augusti men det blir nog inte av, det är ganska skönt att vara hemma och bara pyssla på och ta igen det vi missat. Sova i sin egen säng.

 

Katterna var då glada över att vi är hemma igen. George är så kelig att han inte vet vart han ska ta vägen. Han ska sitta i knä, krama armar, han spinner högljutt och länge, ”bakar bröd” och kräver kelstund varannan minut. De första nätterna hade vi sovrumsdörren öppen och han blev så lycklig att han inte kunde ligga still.

 

Det har varit ganska fullt upp sen vi kom hem förra veckan. Det var dags att ta itu med listan över saker vi skjutit upp tills ”efter bröllopet” såsom frysen som lagt av och skrivaren som gick sönder (läs: George stack in tassen och drog ut encodern). För att inte tala om skicket lägenheten var i efter tre veckor utan städning och tre håriga katter (!) och uppackning från bilen som var full.

 

Vi har unnat oss luncher och fika på stan – något som varit rätt så sällsynt de senaste 2 åren. Sen har vi möblerat om lägenheten litegrann; sålt soffan och köksbordet och skaffat lite nya möbler. Med andra ord: två resor till IKEA!  Har även två projekt på gång som jag visar bilder på senare.

 

Annars sitter jag och undviker pre-reg ansökningar och förberedelser inför en intervju. En av sakerna jag kom hem med från IKEA (förrutom lösviktsgodiset!) som jag velat ha ett tag, var en symaskin. En nybörjarmaskin med svenska flaggans färger. Så efter en hel del ofina ord fick jag igår ihop en liten gardin till vår ytterdörr av tygresterna från vardagsrumsgardinerna.

 

Kommer med sammanfattning av de senaste veckorna och lite bilder vid ett senare tillfälle.

 

 Georges kräver kelstund i badrummet!
 Min nya gardin!

 

Allmänt | |
Upp