Våren

Två sekunder senare var det slutet på söndagen. Både A och jag har suttit snällt parkerade vid köksbordet hela helgen och gjort jobb. Jag har reflekterat och reflekterat och reflekterat så mycket att jag snart blir en spegel...eller nåt. Jag har med andra ord satt ihop min Level 5 Portfolio. I det ingick det att granska 100 recept under praktiken, lista drogerna med sina användningsområden och kapitel från BNF och sen göra en graf för att reflektera över det... Resultaten var ganska intressanta. Över 50% av alla recept var för centrala nervsystemet, dvs för smärta, depression, schizofrenia, epilepsi och lite mer smärta. Efter det kom mag och tarmproblem vilket var ganska väntat - många där ute med magsår!
Vädret här uppe har varit fantastiskt, jag var ut i 10 minuter igår för att gå till Mr Fruity och köpa frukt (nähä?) och behövde inte ens ha jackan på mig (fast jag hade den ändå..). Ååh, våren gör mig så glaad.
Allmänt | |
#1 - - Sandra:

Haha se där, det är mycket som går i släkten ;)) Lite roligt ändå^^

Upp