Slottjakt.

SPRING BREAK!!
Proven är avklarade och rapporten är färdigskriven. Nu är det lov i två veckor! Ikväll tog jag ledigt och latar mig så gott det bara går. (Inga problem där inte). Imorgon börjar hårt tentaplugg. Eugh. Jag ser fram emot semester i Sverige nästa vecka och sedan några dagar hos familj nummer två på Irland. Vi har planerat att åka runt och kolla på lite "bröllopslokaler".

Vi startar med Cabra Castle på onsdagen. Slottet där A's systrar plus kusin gift sig på. Ett fantastiskt slott och man får dessutom lite mer för pengarna där (chokladfontän!). Dock måste man ha minst 150 gäster tror jag bestämt det var. Men med A's 75-nånting kusiner blir det nog inget problem.

Sedan blir det Darver Castle på Torsdagen. Har personligen aldrig varit där men någon som varit dit rekommenderade stället. Så varför inte?

 

På fredagen blir det Castle Leslie, (Anar ett visst tema här??!) min nuvarande favorit. Paul McCartneys val av bröllopsplats. Vi har bokat in ett möte kl 14 då bröllopsekipaget är i kyrkan för sin ceremoni. Då ska vi smyga runt och kolla på allt.

Sist men inte minst, innan min spadag med kvinnliga delen av A's familj ska vi kolla in Slieve Donard Hotel som är fantastiskt för det ligger precis vid havet och har utsikt över Nordirlands högsta berg, Slieve Donard. (Som vi f.ö. har bestigit 1,5 gång. hehe).

Allmänt | |
Upp