Födelsedagshelgen.

Min lilla tripp till Irland har gjort att jag halkat efter lite. Men det är nog ingen som klagar haha.
Igår var det min 24-årsdag. Det är verkligen bara en siffra. Varje år är jag övertygad om att den nya siffran är det nya 18. Jag är ju knappast äldre än så. Adrian har varit här sedan i tisdags och veckan har flugit förbi. I torsdags var vi till Panoramic vilket var en upplevelse. En kille i receptionen visade oss vägen till en hiss och skickade upp oss till 34:e våningen. När vi klev ut stod en annan kille där och frågade om jag var "Miss Jakobsson?". Utsikten var ganska fantastisk och borden hade ljus i bordskivan. Servitören lade tygservetter i knäet på oss och serverade vatten från en champangekylare bredvid bordet. Man tordes knappt röra någonting. Restaurangen hade dessutom dress code.
Vi fick bröd medan vi väntade och sedan ett högt shotglas med supergod soppa i. Till huvudrätt åt jag:
Halstrad skotsk lax, saffranspotatis, fänkålssås, mini kronärtskockor, kapris dressing, inlagda morötter och rostade koriander frön. Låter som en vild blandning men det var faktiskt gott. Medan vi väntade på efterrätten fick vi miniskålar med någon sorts äppel...sak. Gott! Sedan åt jag sylt, fänkålsgrädde, äpple & fänkålssallad,
fänkålsglass, karamelliserad puff, äppelgele. Konstig kombination igen men gott i alla fall!
Igår var vi på bröllopsmässa och sedan shoppade vi lite. Vi åt trerättersmiddag på Pizza Express och sedan såg vi True Grit på bio. I torsdags var vi och såg Paul. Oväntat rolig tyckte jag, med tanke på att mitt första intryck av trailern var "Aldrig se den".

Allmänt | |
#1 - - Emelie:

Grattis i efterskott!

Upp