Eld

Dagarna går fort här i Liverpool. Jag har så mycket ledig tid men ingen tid för allt jag behöver göra, hur går det till?

Idag blev i alla fall en lite längre dag - 10 till 17. Eftermiddagen bestod av Health and Safety föreläsningar och lab där vi skulle komma på ca 20 olika sätt att utforma ett läkemedel och sedan bestämma vilken form som är bäst för det läkemedel vi fått.
När vi hade vår andra föreläsning om hälsa och säkerhet satte brandlarmet igång. Det var övning förra veckan så denna gång var det inte på skoj. Lägligt nog hade Dr Fox 15 minuter tidigare haft föreläsning om vad vi skulle göra om det började brinna. Vi fick stå ute i 45 minuter medans brandmännen sprang in. Väl inne i labbet satte larmet igång igen, vi hann ner halvvägs innan det upphörde. Larmet kom igång 2 gånger till under eftermiddagen men ingen tog någon notis om det. Eller ja, svårt att ignorera brandlarm som tjuter i öronen på en.
Annars trivs jag bra i Liverpool. Känner mig mer hemma än jag gjorde i Sthlm och Gbg och hoppas att det håller i sig.
| |
Upp