Produktivitet

Väldigt skönt att vara ledig idag. Jag har varit lite produktiv. Sprungit till banken med min check på 15 euro (försäkringskompensation för 16 timmar försening. Generöst - jag vet!). Det gick snabbt. Inkasseringen eller vad man kallar det, skulle gå på 700 spänn (men detta har jag ju varit med om förr), alltså är checken värd ca -550 kr. Woo! Hur som helst, hade inga höga förhoppningar så tog tunnelbanan in till stan och tittade lite. Så många saker jag behöver som jag inte visste att jag behövde! Köpte andra delen av Adrians present, Studentkort från SL och lite reseförpackningar från Åhléns.

Väl hemma hade jag ett brev från försäkringskassan väntandes. De behöver kompletterande uppgifter för ansökan om bostadsbidrag och nämde även att jag inte var registrerad och nåt om nån lag. Ptrf! Aja jag ringde och min jag-är-tillbaka-i-Sverige-blanket som jag skickade för 1 år och 1 månad sedan hade blivit fast i handläggningen. Bortglömd kan man kalla det också. Kan man få extra bidrag för besväret? :D

Nu ska jag vara lat och ta vara på min lediga eftermiddag. Sedan sätter det igång imorgon igen och jag behöver nog plugga litegrann för att inte behöva stressa efter min semester i Belfast. :D
Allmänt | |
Upp