Snart.

Då var jag hemma och inne i sista hysterin innan jag får sommalov. Belfast var toppen. Veckorna flög förbi, som alltid när man har roligt. Första veckan tog jag det lugnt, pluggade inte särskilt mycket. Vi var ut på cykeltur på helgen och bio och sedan ännu en cykeltur till Giant's Ring som skapats 2800 år f.K. Det var ganska häftigt.



På fredagen andra veckan kom tjejerna över. Vi var ut på the Bot och hade skoj. Nästa dag började vi med en fry på the mad hatter. Sedan handlade vi massvis på Tesco för billiga pund och fortsatte in till centrum och shoppade och hann med en Starbuck's innan vi mötte Maja på busstationen.



På kvällen var det house party med ca 20 pers innan utgång som skulle bli the bot men jag tror vi var för överentusiastiska och "verkade" vara fulla så vi kom inte in. Vi blev lite sura och gick till the Parlour istället och det blev skoj det med. På natten blev det efterfest och "Inga" och "Don't stop me now" dundrade ganska sent. Tjejerna (jag sov vid det laget) övervägde att vara vaken resten av natten innan de somnade kl 6.



Nästa dag var vi till Botanic Gardens och universitetet. Sedan Starbuck's för att vakna lite och därefter shoppingrunda. På kvällen lagade vi till Tacos och vad som skulle bli en lugn kväll avslutades med förfest hos Gaz och Ryan och vild efterfest hos oss. Klubbarna hann stänga innan vi hann ut så det blev hemma fester istället.



På måndagen ritade Adrian och Gordy upp kartor och körde runt oss i Falls och Shankill och östra Belfast för att titta på murals. Vi avslutade turen med Titanic's pump house och hamn och bowlade sedan på the Odessy. Den kvällen var vi till Scratch, som var betydligt bättre än jag väntat mig!






Tjejerna åkte hem på tisdagen och jag på onsdagen. Blev en lång resa via dublin, sandefjord, oslo och göteborg. Ca 17 timmar senare var jag hemma. Här i göteborg har jag haft fullt upp med föreläsning, exkursion, flyttpackning, städning, och nu pluggar jag inför tentan på onsdag. Det är så himla mycket att läsa! Och jag känner mig redan helt slut och har huvudvärk. Måste klara den, annars blir det så knäppt när omtentan är.
| |
#1 - - evelina:

Lycka till med sista tentan! Hur gör du i sommar? Flyttar du upp alla saker till norr? Har du börjat kolla lgh på andra orter, var tror du att du kommer hamna till hösten? Kramar!

#2 - - johanna:

Va gärna med i min tävlig, mer om den står på min blogg :)

Upp