Produktivitet.


Det känns som att jag har varit produktiv idag. Kanske har det att göra med den tidiga uppstigningen. Jag trotsade tunga ögonlock och tog mig upp strax efter 07:00. Gjorde mig i ordning och tog mig till Medicinaregatan. Vi hade avläsning av bakterierna vi odlade igår. Vet inte om det var roligt eller avskräckande att se alla bakterier som växte fram på provet vi hade tagit bakom örat. Jämfört med den mängd bakterier som fanns på golvet vid dörröppningen och i fönstret var det rena djungeln! Och att tvätta med tvål gjorde ingen märkbar skillnad heller. Trevligt. Tvätta era händer små barn!

Kl 10:00 befann jag mig på banken och fick vänta ett bra tag, som alltid när det gäller banker. Skickade in min skattecheck, vilken måste in och äktighetskontrolleras på inkasso. Minus 700:- för det. Därefter var jag på Hemköp och köpte påskägg och godis och frukt. Sedan vandrade jag vidare till Jam Jam och köpte lite mera godis. Väl hemma, efter att bara ätit en (!) godis, paketerade jag ägget väl med eltejp. Ska skickas imorgon!



Jag mailade Ulster University igen imorse och fick svar att de har kontaktat GU för mer information kring basåret och behörigheter, varav anledningen till att jag inte fått något beslut från dem ännu. Så i eftermiddags har jag jagat studievägledare och sedan skickat iväg kontaktinformation. Förhoppningsvis får jag veta snart! Det har plågat mig länge nog. Tycker jag.

Annars har jag mest spenderat pengar. Har köpt de resterande två biologiböckerna och tågbiljetter till Stockholmsresan så det är ytterliggare ca 900:- borta. Ångesten gjorde att jag kollade på lite jobbannonser också. Ikväll blir det danslektion (yey) har missat en del så blir att ta igen en massa. Det ska förhoppningsvis hjälpa till att fylla mina kvällar fram så att de närmsta 4 veckorna går snabbt!

Ja. Slutbabblat.
| |
#1 - - Kk--kindofjohanna..? Yes, that's me :):

Svar: tack så mycket ;)

Upp