Glad Påsk!

 
Vi har härligt vårväder här i Chester just nu. Allt blommar och i solstolen utanför garaget är det varmt och skönt! Jag drömmer om en lång och härlig sommar efter det.
 
 
Jag spenderar dagarna med plugg, plugg, plugg... och försöker att inte somna. Känner mig väldigt chill i år av någon anledning, kanske har jag fått nog av att stressa och oroa mig över studierna? Slutet är just över tre veckor bort och sedan blir det ledigt i två och en halv månad - så jag längtar! Måste dock erkänna att jag inte har så mycket emot att vara hemma hela dagarna, speciellt när Adrian har tre veckors lov dessutom. Dock är det väl inte så jättekul att pracka på sig information hela dagarna. 
 
 
Efter mina joggingturer (äntligen tillbaka till 5km igen!) spenderar jag lite tid åt stretching och till en början vad jag så stel att jag blev lite smått deprimerad. Stel i ryggen, nådde knappt golvet och ont i axlarna. Jag testade att gå upp i brygga, något jag gjort utan problem förrut (Dock nästan 10 år sedan som Adrian så snällt påpekade!) och klarade knappt av det på grund av ont i axlarna och oflexibel rygg och höfter. Usch så gammal och stel jag kände mig! Därefter har jag utökat stretchingen till ca 30 minuters yoga för att bygga upp lite styrka och bli lite mindre stel. Himlars vad skönt det är! Har gjort yoga nästan var och varannan dag sedan dess och blir så härligt avslappnad av varje pass att jag längtar till nästa. Gör jag det direkt på morgonen känner jag mig mycket bättre redo för dagen. Testa!
 
För några veckor sedan testade jag att gå upp i brygga igen och fick en kick av att jag numera kan göra det utan problem och känner mig mycket starkare. Har testat lite headstands och handstands men får alltid lite smått panik när jag hamnar uppochner men det går långsamt framåt!
 
 
Glad Påsk förresten! Vi har väl inte firat så mycket av förrutom att skämma bort oss själva med påskägg från IKEA med Polly och chokladägg (Som jag igår tömde in i Adrians ägg för jag mådde så illa!). Adrian plockade på sig fyra godispåsar när vi var till IKEA för andra gången på en vecka (hans idé!). Connor har varit här några dagar så det var på vägen från flygplatsen som vi hoppade in på IKEA - och ut med lampa och växthus! 
 
Allmänt, Fotografi | |
Upp