Sensommar

Redan så springer veckorna förbi. Förra veckan blev det kallt och höstigt här i nordvästra England. Jag antog att sommaren var över och städade undan alla sommarkläder och tog fram varma vinterkläder. Jag lagade höstjackan och köpte en ny höst/vinterjacka. Tog fram vinterskorna, halsdukar och vantar. Hann ha på mig dem några dagar och sedan i helgen blev det plötsligt varmt igen. Över 20 grader. Lördagseftermiddagen spenderade vi på stan. Vi åt lunch på Chester Sandwich company och sedan vandrade vi runt muren. Jag hade som mål att äntligen ta lite bilder kring Chester men tog med mig fel objektiv så det blev lite andra bilder. Jag försöker att komma tillbaka till mitt fotande, har inte varit särskilt entusiastisk gällande det de senaste åren.
 
 
 
 
 
Väl hemma så fick Javour vara modell.
 
 
 
I söndags satt jag ute i solstolen igen, barbent och barfota och svettades, medans Adrian var och cyklade 9 mil med cykelklubben.
 
Idag kom höstens första förkylning. Kanske inte en överraskning, skolstarter är ju kända för förkylningsepidemier men känns olägligt när jag ska på sjukhuspraktik hela dagen imorgon. Orka vara pratglad och osnorig inför patienterna. Aja, det blir nog kul i alla fall. Första veckan på skolan gick fort och smärtfritt. Mest introduktioner till kurserna och varningar för hur vi ska klara sluttentorna om 8 månader (!). 
 
Ikväll, över en månad sedan jag hade intervjun i ett apotek en bit från Chester, så kom ett väldigt oväntat mail med ett jobberbjudande inför nästa år. Halleluja! Hade bävat mig för stressen och oron över att behöva jaga jobb under skolåret. Nu kan man slappna av :)
 
 
Allmänt | |
Upp