Plugga sa du?

Ughf, denna vecka har varit en tung vecka. Jag har pluggat varje vaken timme känns det som och allt annat jag gör är en paus från plugget som jag borde sitta med. 
 
I fredags kom jag hem kring 17 tiden och sedan körde vi till Warrington och IKEA för en sådan paus och lite julshopping! Min plan hade varit att åka igår eller idag men med mängden arbete jag har att göra så fick vi klämma in det på fredagskvällen istället. Kul som alltid, kom hem med glögg och pepparkakor så igår startade vi julen med en kopp eller två.
 
Igår och idag var vi ute och sprang. Adrian hade inte tränat så mycket på sistone så igår hamnade han efter mig hela rundan. Idag lade han till musik från Rocky filmerna och sprang 3 minuter snabbare än igår! Jag bättrade min tid med ungefär en minut men mest nog tack vare mina försök att hänga med honom!
 
I övrigt har jag bara pluggat, pluggat, pluggat. Imorgon har vi prov och redovisning. Jag har artiklar att läsa till imorgonbitti, flera sådana tills på tisdag, sen läsning och förberedelse inför sjukhuspraktik på fredag, sen ett till prov på tisdagen veckan där på, artiklar att läsa inför föreläsningar, förberedning inför workshops, och sen essä att skriva under sista veckan, plus en inlämningsuppgift och rapport för projektet. MEN om tre veckor får vi jullov!!! Då blir det tentaplugg i en vecka så att jag förhoppningsvis får ledigt när vi åker i Sverige.
 
Åh ja, i veckan kom vår robotdamsugare! Så himla nöjd jag är med den. Det blir rent trots att jag inte har tid att städa och förhoppningsvis leder det till att jag får nysa lite mindre.
 
Allmänt | |
Upp