2012-01-29

Söndag. Helgen gick fort men vi har tagit det lugnt och trots att jag inte kommer ihåg så mycket så har jag/vi varit ganska produktiva.

Igår gick vi in till centrum och utförde bank- och andra ärenden. Sedan var vi till Starbucks och jag fick äntligen testa en Peppermint Chai Tea Latte. Gott var det! Medans fästmannen såg på fotboll letade jag fram ett recept i boken om muffins och cupcakes som Adrian kom hem med i fredags. Det blev Chunky Chocolate and Banana Cupcakes i slutändan. Till middag blev det lax med romsås. Ikväll spenderade jag en timme vid spisen och lagade hel ugnsbakad kyckling med ugnstekta potatisar, sås, grönsaker och Yorkshire puddings. Vet inte vad jag kommit in i för matmani-fas, kanske för att jag äntligen inte bara lagar för mig själv och får uppskattning för det. Men jag borde dra ner lite på tempot tror jag, egentligen borde jag köra en detox för magen med magvänlig mat ett tag för jag blir gravid i 7:e månaden varje kväll. Skulle vara skönt att slippa, men det är ju ganska trist.

I veckan har jag varit trött. Om det är stress eller järn eller vadsomhelst vet jag inte. Det tär på energin så mitt mål i veckan är att stressa av. Jag har inte stressat medvetet men vaknat flera dagar med huvudvärk, nackont eller stela axlar. Jag tror det är kommande uppgifter och åtaganden som skapar stressen; söka sommarjobb, praktiska prov, tentor, presentationer - usch! Ju mer vi lär oss och får göra, desto mer skräms jag över jobbet och det otroliga ansvaret man har över andra människors liv och välbefinnande. Jag vill fortfarande bli apotekare, men skräms lite över vägen dit! Hursomhaver ska jag stressa av, vara produktiv och se fram emot våren! Man vill ju inte missa livet medans man är upptagen med allt annat.

Allmänt | |
Upp