2012

Snart slut på 2012, det blir ett ganska lugnt slut för min del. Adrian är på Irland och vännerna är antingen hemma hos sig eller på annat håll, så det är jag och katterna ikväll. Det passar ganska bra så här mitt i tentaplugget.
 
Som med alla andra år så har detta flugit förbi med rasande fart. Vet inte om det har med ålden att göra men det verkar bara gå snabbare och snabbare för varje år. Nu om 1.5 timme är det 2013, året vi väntat på i två år nu. Så fort det går. 
 
En sammanfattning av 2012 kanske passar?
 
Januari: Får kämpa för att komma ihåg det. Jag gissar att månaden bestod tillmestadels av skolarbete. Ja! Adrians examen i London. Passade på att svänga förbi London-familjen också. Dop av Adrians systerson.
 
Februari: Mitt i stressen med labbar, lagtenta och rapporter blev farmor dålig och det blev en snabbsväng hem till norr som tyvärr slutade tråkigt. Men det var i alla fall skönt att jag åkte.
 
Mars: Jag flög hem för begravningen och mitt i det tråkiga var det fantastiskt härligt att träffa släktingarna även om det var kort. 
 
April: April, april började med besök av mamma. Vi var och provade bröllopsklänning, besökte slott och vandrade runt i blåsigt Chester. Förutom de dagarna bestod april av galet tentaplugg. 
 
Maj: Tredje maj skrev jag sista tentan. Dagen innan tog det stopp i huvudet, jag kunde inte läsa en rad mer och när jag väl skrivit klart tentan var jag så slut att jag bara ville sova i en vecka eller två. Vid det här laget hade jag suktat efter ett husdjur i evigheter och efter att ha fått OK från hyresvärden ringde vi runt till räddningscentra för katter men fick inget napp. Jag var förbi RSPCAs centra och såg söta katter i varje bur och ville ta hem alla. Men ingen av katterna var innekatter så vi fick telefonnummer till deras räddningscentra. Vi ringde runt och fick tag på en dam som hade en 10 månaderskatt och en massa kattungar som kunde passa. Så senare samma dag kom vi hem med George som vandrade runt någon minut innan han lade sig i soffan med oss. Hemma direkt. Åkte till Wales och hade en alldeles underbar dag där vi vandrade upp på ett litet berg, i perfekt väder och blötte sedan fötterna i havet. Så perfekt.
 
Juni: Vi återvände till räddningscentret och kom hem med lilla Jess som var 12 veckor gammal. Sen började veterinärsbesöken. I början av månaden började jag mitt jobb hos J Cubbin & Sons apotek. Gud så nervös jag var första veckorna utan att jag kunde förstå varför. 
 
Juli: Jobb, jobb, jobb. Veterinärsbesöken fortsatte.
 
Augusti: Började månaden med två veckors ledig varav 10 dagar spenderades på Irland. Besökte Cabra Castle, träffade prästen, besökte lokala veterinären och lekte med systerson-snart-in-law. Sen hem till veterinären. 
 
September: Mera jobb. Sen sista veckan började skolan igen. Lite mer veterinärsvisiter.
 
Oktober: Adrians födesledagsmånad. Friska katter?
 
November: Eh? 
 
December: Slut på skolan. Woho! Flög i vindtunnel och besökte IKEA. Woho igen! Georges tur att åka till veterinären. En vecka i Sverige, precis lagomt. Fick min snö, kyla, träffa släktingar, och terra LuckyLuke. Hem och oroa mig för George som haltar runt. Folk säger ibland att de fått "ont i hjärtat" jag har alltid tänkt det som att det känts sorgligt men nu fick jag fysiskt ont i hjärtat när han grinade och blev uppjagad av smärtan. Man borde nog inte ha husdjur om man blir så fäst!
 
Hursomhaver ett ganska bra år, det blev många hemmakvällar i och med bröllopssparande, hoppas att det blir lite fler utekvällar när festen är över.. Inför 2013 ser jag fram emot snabb återhämtning för George efter hans operation. Sen smärtfri avslutning av tredje året på apotekarprogrammet innan sommarlovet, kanske ett sommarjobb och sen blir det sista bröllopsplaneringen innan stora dagen. Sen smekmånad hoppas jag. Sen sätter fjärde och sista skolåret igång så då blir det väl allvar igen. 
Allmänt | |
Upp