Slutspurt.

Plötsligt är det sista arbetsdagen imorgon! Jag längtar men det känns jobbigt att säga hej då.
Idag började nya nannyn. Det är oväntat svårt att överlåta saker till henne emellanåt. Jag vill göra allt istället, mitt jobb ju! O sprang efter mig och grät så fort jag reste mig upp eller gick ut ur rummet. Efter sovstunden väckte nannyn henne medans jag var på nedervåningen. O grät och grät och grät vilket gjorde det jättesvårt att inte springa upp och ta över. När de kom ner kom hon till mig och gav nannyn en sur blick. (Fast det är ganska skönt att känna sig omtyckt!). Ikväll när jag skulle gå upp kom hon springande efter mig och ropade "Ajeee!", som jag misstänkt tidigare betytt Anneli och äntligen fick bekräftat. J hade sin första långa skoldag idag och var rätt så trött efteråt men var väldigt gullig. Det kommer bli svårt på lördag!
Igår var jag väldigt trött och hade lätt kunnat somna redan efter lunch. Men så kom grannen och frågade om jag kunde vara barnvakt. Klockan 23:30 kom jag i säng så imorse kl 7 var jag trött! Ikväll blir det packning och tidig kväll tror jag!
Allmänt | |
Upp