I Chester

Usch så fort tiden går! Sista arbetsdagen var lugn och gick fort fram. Lämnade av J på morgonen och handlade som vanligt med O i barnvagnen. Sedan lek i parken och hem för sovstund. Nya nannyn fick lägga och väcka henne - åh vad jag ville göra det själv! Hon vaknar vanligtvis med ett leende men denna dag grät hon igen och gjorde det ett bra tag men nannyn lyckades underhålla henne så småningom och efter ett tag började hon låta som sig själv igen. (Jag stod och strykte kläder vid baby monitorn he-he).


Konstigt nog gick jag och önskade att jag fick jobba som vanligt när nannyn matade O och hämtade upp J från skolan. På eftermiddagen var det lugnt, jag förberedde middagen medans O sov och J lekte. Sedan kom F och L över för lek och middag och jag fick säga hej då till deras nanny och pappa. På kvällen gav jag presenter till barnen och fick ett jättefint silverarmband från dem. Sedan åkte vi i nybilen till en thairestaurang med J i pyjamas och köpte middag som vi åt när barnen sov. Jag fick förlovnings/inflyttningspresenter från föräldrarna: lyxigt sängpåslakan och salt och pepparkvarn. Sedan blev det packning och sängen. På lördag morgon städade jag och packade det sista. Sade hej då till O som gick och lade sig och satt med J i köket. Fick ett kort och "avgångsbonus" (!!) innan J och M skjutsade mig till stationen. Det var jobbigt att säga hej då men tårarna kom inte förräns på tåget. Usch, de växer ju så fort! O har precis börjat kommunicera mera och upprepar allt man säger. J är supergullig när man sitter och leker med honom och har varit väldigt kram (och puss!) go' den här sommaren.


Men idag startade terminen igen. Jag spenderar några dagar med år 1 på MPharm den här veckan innan lektionerna börjar på allvar nästa vecka. Det känns ganska bra att vara tillbaka, men schemat är fulltspäckat och det kommer bli tufft i år tror jag! Nu: packa upp lite mera.
Allmänt | |
Upp