Sleeeeeeeeep.

Va? Överlevde jag veckan? Den har varit väldigt lång och fullproppad utan tid för annat än skolarbete. Detta så kallade "Mini-projekt" har tagit över mitt liv helt och hållet. Vi har haft föreläsningar och labbar 9-17 varje dag sedan måndag följt av arbete på projektrapporten och förberedelser inför labbar och workshops. De skojade inte när de sa att vi är på universitetets tuffaste program! Tisdagseftermiddagen blev långtråkig med torra föreläsningar om förpackningar och sterilisationsmetoder. På onsdagen hade vi kemilabb med presentation av våra labbresultat. På eftermiddagen hade vi vår första Pharmacy Practice labb. Den gick ut på att kontrollera att recept var lagliga. Vi stannade kvar efteråt för att skriva på mini-projektet. Torsdagen var en tröttsam dag. På lunchen pluggade vi och när vi satt ner för att äta kunde jag se hur stressade alla var. Alla var tysta och bläddrade mellan sina böcker och papper. Vi är alla så kallade "Direct Entry" studenter - som hoppat in i andra året, och var nervösa över eftermiddagens "Compounding" labb. Vi hade etiketter att förbereda för medicinerna, men i och med att vi inte genomfört första årets Pharmacy Practice kurs ännu var det väldigt förvirrande. Väl i labben hade vi min personliga tutor som är väldigt "old-school" och ropar på folk om idioter och fel de gör. Han är väldigt snäll och hjälpsam om man gör sitt bästa och inte klantar sig men när han står och ropar är han lite läskig. Efter genomgången sa han åt oss att sätta igång utan genomgång om vad vi skulle göra. Jag måste medge att jag var ganska skraj, och kände mig helt lost! Men i slutändan var det ganska kul och jag tillverkade en lotion, munskölj och kloroform vatten. Efteråt stannade vi såklart kvar och arbetade på rapporten. Jag har kommit hem efter 19 varje kväll och sedan haft mera arbete hemma. Idag blev det lite senare så nu är jag helt slut. Har skrivit på rapporten men lämnar resten till imorgon. Två nätter tidigare vi veckan vaknade jag flera gånger av magont och under dagarna gjorde maten det värre, vilket inte direkt hjälpte med energinivån. Aja, mycket rant som vanligt. Fullt upp här med andra ord. Sussa sött.
Allmänt | |
Upp