Koco

Woop. Lördag vare här. Jag är fixad och väntar på ett sms från Laura. Ikväll blir det cocktails på Modo och dans på Koco. Ska bli skoj!
Ikea var bra som alltid. Spenderade för mycket pengar som alltid. Kom hem med tidningsskriftssamlare x2, förvarings-eh-box, Daim-påse, bestikshållare och tvättkorg. Och Percy Pigs & Pals från M&S.
Annars har veckan varit bra. Har bara pluggat och försökt sova. Har en handfull med rapporter och assignment som måste göras. Har börjat på de flesta men inte kommit så långt. Men det känns inte så farligt.
Om det är nåt jag upptäckt här i Liverpool, förrutom att jag inte är 18 år längre (Hur orkar ungarna med allt?!), är att jag nog är lite av ett science-geek. Tönt har jag nog varit större delen av livet, men när alla går och suckar och säger att dom hatar labbar och mikroskop och skyndar sig ut så snabbt de bara kan, går jag och faktiskt gillar det! Det är kul med lite praktiskt istället för att bara sitta och lyssna på föreläsare. Det bästa är när vi får använda mikroskop! Tack vare nogrann träning i Stockholm är jag van vid mikroskop och då blir det faktiskt skoj att se sånt som man annars inte skulle kunna se.
F.ö. bestämde min tutorial group att jag ska göra presentationen av vår rapport. Inför hela klassen. Jag som HATAR att prata inför folk. Sen blir man plötsligt så medveten om sin grammatik när alla andra kan språket bättre. Eugh.
Aja, nu ska jag knalla över till flat 67. Trevlig kväll!
Allmänt | |
Upp