Babyface

Då har vi börjat på riktigt med föreläsningar och annat. Känns som raka motsatsen till att plugga på Karolinska. Lektionerna varar oftast 50 minuter. Vi är inne ca 2-3 timmar om dagen och våra tentor kommer först i maj. Vi har visserligen uppgifter, labbar och småprov som räknas till betyget men tentorna upptar ca 70% av det slutgiltiga provet. Det känns skönt att inte tyngas med en massa information efter flera timmar med föreläsningar, än i alla fall!

Igår var det Welcome Ball för alla "freshers". Calvin Harris och Pendulum var där så det var packat. Laura och jag vandrade in till stan och jag handlade lite städgrejer och badrumsmatta. Sedan var vi på bio och såg Tamara Drewe'. Killen i kassan frågade hur gammal jag var. "23" svarade jag. "Oh right... Sorry 'bout that". Han fortsatte be om ursäkt om och om igen och såg rätt så generad ut. Visade sig att åldersgränsen på filmen var 15 år...
Allmänt | |
#1 - - Emelie:

Haha jag råkar också ut för sånt. Den dag jag slipper visa leg kommer jag bryta ihop. Låter som om du trivs bra i Liverpool! Glad för din skull :)

#2 - - felicia - livet utan min mamma.:

hahahahaha, ta det som en komplimang, vi tjejer i släkten har en tendens att se yngre än vad vi egentligen är ;)

Upp