Godisabstinens

Ännu en torsdag, vad häftigt. På lördag blir det Halloween-fest och jag ser fram emot att krypa in i min kostym!
I veckan har det varit fullt upp med plugg, har fått en massa gjort vilket är skönt. Annars har jag hunnit vara till gymmet 2 gånger den här veckan (!) ganska otroligt för att vara mig.
Igår hade vi en labb där vi testade flera "hjälpämnens"...flowability (hur säger man det på svenska?) (Google translate säger: flytegenskaper.) Vi hällde pulver i en tratt och släppte ut det så att en hög bildades. Haha. Det var kul. Denna gång var lärarna avslappnade och det kändes inte som att de var där för att sätta dit en.
Samma dag firade jag 1 vecka utan godis. Eller "fira" är väl kanske inte rätt ord. Men stolt är jag i alla fall! Ersätter det med smoothies och gröt med lönnsirap. Höhö.
Allmänt | |
Upp