Fri från allt.

Freedag! Det känns dock som att det är lördag kväll just nu. Men då blir helgen längre i alla fall! Hade föreläsning med komikern imorse och det är fascinerande hur bra föreläsare han är. Han började med att skälla ut folk som pratade när han ville börja och sedan snackade han om att han har fotografiskt minne och redan nu vet vilka som skolkat. Men i övrigt, när föreläsningen var klar ville jag bara hem och skriva om anteckningarna och kolla upp massa fakta. Hur fantastiskt är inte det?!
Efter skolan har jag hämtat upp en diktafon från support teamet så att jag ska kunna lyssna på föreläsningar i efterhand om jag har svårt att höra. (STOR hjälp för föreläsningarna med skotten som går på helfart). Sedan vandrade jag heeeeela vägen till sjukhuset för blodprov. Tog väl 30 minuter eller så. Cancercentrets blodcentra hade stängt men en av gubbarna i receptionen var snäll och gick med mig in till sjukhuset för blodcentrat där. Han var gullig, pratade om vädret och sade att jag var klok som blir apotekare och inte läkare - för läkare läser bara i böcker, apotekare måste veta vad som är i medicinen.
Jag gick förbi centrum för att handla rismjölk och mitt nya gelatin-, fett-, mjölk-, gluten och färgämnen-fria godis. Låter som att det inte är någonting kvar men det är det!
På stan var julmarknaden i full fart, igår mötte vi pumlor, renar, tomten, en mince pie (!) och herr och fru snögubbe/gumma. Liverpool som verkar gilla gatumusikanter hade både blåsorkester och en full orkester som spelade jullåtar men jag har inte lyckats komma in i julstämningen. Tänkte lyssna på jullåtar idag men ides inte.!??
Aja, ska plugga lite mer parasympathomimetics och sedan nanna. 7 dagar kvar till jullov!

Allmänt | |
#1 - - Sandra:

HAhaha ja mamma, pappa kände inte igen mig heller och det gjorde inte heller min vän Imla, hon frågade varför jag inte lagt ut någon bild på mig själv!!! hehe^^

Tänk så olik sig själv man kan vara, bara med annat hår, höga skor och annat smink!! :))

#2 - - Carro - C.LUNDSTROM:

Jaa, jag trivs superbra i lägenheten :D

Jag la upp en annons på Blocket och då kontaktade han mig, så fick jag komma och kolla på lägenheten :)

Upp