Livstecken.

Japp jag lever! Första veckan i London har varit fullpackad men flugit förbi.

Jag anlände i lördags och på söndagen fick jag ta fram min sommarjacka när vi åkte till Covent Garden. På kvällen blev jag hämtad av pappan i familjen och fick en liten guidad tur förbi några av de klassiska sightseeingplatserna.

I veckan har jag följt med den nuvarande nannyn som är en utbildad förskolelärare och vi har haft hand om James och en liten flicka som heter Sienna. Båda två är riktigt väluppfostrade när de är på bra humör och speciellt James är väldigt lättsam när man är själv med honom. Det är dock mycket please och thank you, pardon och sorry som ska kommas ihåg och läras ut så jag får tänka till när jag ska säga någonting. Jag trivs jättebra i familjen och känner mig redan som hemma. Värdföräldrarna är väldigt måna om att jag ska ha det bra och är lätta att prata med.

Mitt rum är gulligt med en dubbelsäng och liten "fireplace" och jag har ett badrum utanför dörren som mest används av mig och pojken. Området är lugnt som en mindre stad men inom gångavstånd finns allt man behöver. Området KRYLLAR av småbarn med nannys eller mammalediga mammor. Lekparkerna är jämt fulla. Nannyn har presenterat mig för en massa nannys. Vi har varit till flera olika parker, till Starbucks som har lekhörna, till biblioteket, Salvation Army som har lekstund, Kew Gardens och Tumbletots som är gympa/lek för barnen. Onsdags var jag och Adrian till IMAX och såg Alice i Underlanded i 3D. Skärmen var bra mycket större än normen och jag fick svindel när jag kom in. Igår träffade jag en svensk tjej som jobbar en bit här ifrån hos vänner till min värdmamma.

Ikväll är jag barnvakt, vi har gjort popcorn och sett på Shrek och nu snoozar han sött. Jag har fått min första lön i ett tack-kort så jag känner mig uppskattad!
Allmänt | |
Upp