Nostalgi i glassform

Hittade gamla glasskartor på GB:s hemsida. Snacka om nostalgi.

Vi börjar med 1987. Mitt födelseår. Detta kommer jag inte ihåg mycket ifrån. Kolla priserna.



1993: Familjerna Jakobsson-Nyberg åkte till Danmark. Kolla in daimstruten! Det är ju SÅ den ser ut på riktigt! Tror dom skippar "mellanbandet" numera. Snålhet. Twister hette Spirello.



1995: Ett år man aldrig glömmer. Jag var 8. MAGNUMSTRUT! Var min favorit, dock inte redan '95. Jag höll mig mest till Confetti (gudomlig smak) och Bloomy (Rolig med frukter).




1996: Numera åt jag Magnum, Daim, Red Dream, Confetti och fötterna i snacksform: Cool Bits. Hänget vid affärn' började.


1998: Jag upptäckte Magnumstruten och fullkomlig lycka. Stor var den. MAX serien kom till, skattkistan var en lyxbit man drog till med ibland. Många nya sorter skapade hysteri. Turer till affärn blev allt mer vanliga. "Dunununununu MAX!" var signaturmelodin. Jag var bra på brännboll.

1999: Glassintresset och hänget utanför Lillaffärn minskar. Årets glass: Solero Shots. Släckte törst på varma sommardagar.

Webbfynd | |
#1 - - Karin:

Nej vad tråkigt! Kommer du att stanna i Göteborg eller blir det någon annanstans i Sverige? Ska Adrian försöka flytta till Sverige?



Jag minns Winner Taco. Den var hajpad men inte lika god som jag trodde. Besvikelsen var stor. Daim forevah.

#2 - - Emelie:

Men stackare! Tycker du ska tvinga Adde att flytta till Sverige. Är viktigt att ta del av nya kulturer som ung.



Jag tyckte tacoglassen var asgod. TopHat var min favorit innan jag blev stor nog att äta daim. Kommer du ihåg att det var en plastluva på daimglassen? Som en kondom!

#3 - - felicia:

ååååh! Jag saknar soleron från 1998, den dör med gröna kulor i!!!! :( svar på ditt inlägg: ja, det borde vi faktiskt! ;P

#4 - - Karin:

Intervjun var för Goldsmiths. Den gick dåligt. Nathan hittade någon sida som hette typ englishjobsinsweden (eller liknande) fanns call centre jobb för engelsktalande i Stockholm. Men det kanske din karl inte vill syssla med. Det kan ju vara en start dock.

#5 - - Emelie:

Annars kan han studera det irländska språket på stockholms uni!

#6 - - saz:

haha ta det lugnt, vi har bara flyttat till en egen lägenhet, tidigare så bodde vi ju bara i andra hand:)

#7 - - Alexandra:





oh jävlar va likt. Hade faktiskt inte sett det innan haha. men kul ändå att vi tycker samma typ :)



Upp