Stockholm

Tenta på torsdag och jag började imorse. Det här kommer ju gå bra! Aja. Får väl ta omtentan den här gången. Orkar liksom inte. Hur som helst hade jag en toppenhelg i Stockholm.

Adrian dök upp på Cityterminalen en kvart efter mig varpå vi gick direkt till Burger King och sedan via tunnelbanan ut till Solna där kusin vitamin väntade. På fredagen letade vi upp arbetsförmedlingen och frågade dem litegrann kring jobb i Sverige. De var väl inte till överdrivet mycket hjälp men för en gångs skull kände vi oss lite uppmuntrade när vi gick därifrån. De hade i alla fall inte sagt att det var omöjligt. Ute var det strålande sol och kring 20grader. Helt underbart.

Vi vandrade omkring litegrann. Gick genom Kungsträdgården och till Gamla Stan. Åt lite lunch och sedan köpte jag Ben & Jerry's i nybakad strut och A-dog köpte en våffla med glass. Vi tog med dem och satte oss vid vattnet. Total lycka. Våra fötter och ben var trötta så vi hoppade på en Hop-on-hop-off buss och vilade oss lite. Det var ganska härligt, jag har kommit att tycka om de där bussarna. Efter shopping åkte vi hem där Linda och Patrik bjöd på grillat kött - super!

Lördagen började vi med att gå till slottet och titta på vaktbytet. Man blev uttråkad ganska snabbt men kul att få vara lite turist. Vid det laget hade jag världens ryggvärk så vi hoppade på turistbussen igen. Köpte glass och åkte vidare till Gröna Lund där kusse med familj väntade. Vi åk korvlunch och mjukglass och vandrade längs vattnet vid strandvägen. Lite mer shopping hann vi med och sedan blev det grillade hamburgare och Marcus kom förbi också.

Sista heldagen hade vi tänkt lata oss på men det slutar ändå med att man får vandra en hel massa. Vi turistade lite till och efter lunch på Max satte vi oss i Kungsträdgården ett tag. Senare handlade vi mat och lagade tacos till resten av gänget.

Vilket sommarväder det var hela helgen. Stackars A-dog med sin Irländska hy blev ganska röd/bränd redan efter första dagen så det blev en massa solkräm på lördagen. Det sura är dock att jag knappt fått någon färg alls. Hur gick det till?!

Annars tog vi det mest lugnt och tog igen förlorad tid. Ska bli skönt att åka över till Belfast snart igen.
Allmänt | |
Upp